Sportvoeding is naast inspanning en rust een niet te onderschatten component, zodra je topfit wilt worden en je prestaties wilt verbeteren. Veel mensen denken bij voeding en sport direct aan allerlei middeltjes. Het is echter zo dat de basis begint in de keuken. De fanatieke sporter die vaak, langdurig of zwaar traint kan als aanvulling kiezen voor speciaal ontwikkelde prestatie bevorderende energie drankjes of repen en herstelvoeding zoals eitwitshakes.

De basis ligt in de keuken

Zoals bovenstaand al is benoemd is het van groot belang dat je in de basis kiest voor gezonde en gevarieerde voeding. Veel energie, bouwstoffen, vitaminen en mineralen kun je halen uit je maaltijden. In de toekomst vind je onder sportvoeding knetter fitte sport recepten die goed passen binnen een voedingspatroon van een sporter.

Naast je sportvoeding extra supplementen gebruiken?

Er zijn enorm veel middelen op de markt die prestaties bevorderen en zorgen voor herstel. Lang niet alle middelen zijn zonder gevaar en veel middelen zijn slecht voor je lichaam en in het bijzonder voor je organen. Een van de meest bekende en ongezonde prestatie bevorderende middel zijn anabole steroïden. Verder zijn er veel middelen die in principe niet schadelijk zijn, maar zodra je er teveel van gebruikt wel een ongezonde uitwerking op je lichaam kunnen hebben. Indien je er voor kiest om gebruik te maken van aanvullende middelen, is het verstandig om eerst een sportarts te raadplegen.

Over sportvoeding

Via de pagina sportvoeding geeft topfitte je een combinatie van gezonde voeding en advies over prestatie en herstel bevorderende middelen. Regelmatig wordt deze pagina vernieuwd en worden er extra onderdelen toegevoegd die een betrekking hebben op sportvoeding.