Fitness oefeningen van Topfitte zijn gericht op de individuele sporter, die thuis of bijvoorbeeld in het park traint. Voor deze fitness oefeningen zijn weinig tot geen materialen nodig, denk aan je eigen lichaamsgewicht, halters of een matje en voor extra uitdaging kun je denken aan een TRX of een fitness bal. Als sporter kun je fitness oefeningen eenvoudig zelf aanleren en worden er variaties voorgesteld voor een extra prikkel.

Verschillende fitness oefeningen

De fitness oefeningen zijn ingedeeld in categorieën gebaseerd op de verschillende spiergroepen van het lichaam. Denk hierbij aan de benen, buikspier oefeningen, rugspieren (onder en boven), borstspieren, schouders en armen. Per categorie staan tal van oefeningen uitgewerkt om te inspireren en te motiveren.
Variatie in oefeningen, herhalingen of rust is een belangrijk trainingsprincipe om vooruitgang te boeken. Wissel van oefening, maak de oefening uitdagender of breng een andere variatie aan in je training om zo topfitte resultaten te behalen.

Fitness oefeningen slechts een component van de training

De krachtoefeningen zijn slechts een instrument om je trainingsdoel mee te behalen. Andere zaken waar je rekening mee moet houden voor het samenstellen van een passende training zijn onder andere de intensiteit, herhalingen en rust. Over deze zaken kun je meer lezen in andere secties van Topfitte.nl

Benodigde materialen voor fitness trainingen

Om je fitnesstraining goed uit te kunnen voeren hoef je niet direct verbonden zijn aan een sportschool of andere grote investeringen maken. De fitness oefeningen van Topfitte zijn uit te voeren zonder of met minimale materialen, een matje, een fitness bal, dumbells, halter bank of een TRX suspension trainer. De keuze is aan jezelf.

Voedingen en herstel voor na je work out

Als je hard traint is het ook belangrijk om over je voeding na te denken, in de voorbereiding van je training, tijdens de training, maar zeker voor het herstel. Wanneer je training voltooid is moét je zo snelmogelijk de voorraden weer bijvullen, om zo optimaal mogelijk te herstellen voor je volgende work out. De voeding bestaat uit een aantal basiselementen; koolhydraten, eiwitten, vetten, vitamines en mineralen. Het is belangrijk een goede balans te vinden in de keuze van (sport)voeding. Lees hierover meer in sportvoeding.

Over de pagina fitness oefeningen

Iedereen is op zoek naar maximale resultaten, topfitte resultaten. Wij van Topfitte willen je handvatten geven om dit te bereiken. Door tips & tricks willen zorgen dat jij meer te weten komt over de verschillende fitnessoefeningen en meer.